رمزگشایی از شخصی که بلیت 28 میلیون دلاری پرواز به فضا با جف بزوس را خرید و بعد خیلی راحت گفت: سرم شلوغ است و به پرواز نمی رسم!

به گزارش مجله سرگرمی، فرد ناشناسی که روز 24 خرداد سال جاری بلیت 28 میلیون دلار سفر به فضا به همراه جف بزوس با موشک شرکت بلو اوریجین را خریده بود؛ خیلی راحت و ساده از این پرواز تاریخی انصراف داده است.

رمزگشایی از شخصی که بلیت 28 میلیون دلاری پرواز به فضا با جف بزوس را خرید و بعد خیلی راحت گفت: سرم شلوغ است و به پرواز نمی رسم!

آن طور که در رسانه ها مطرح شده؛ او به شرکت بلو اوریجین گفته است که سرش شلوغ است و به این برنامه ریزی پرواز به فضا نمی رسد. او از مقامات بلو اوریجین درخواست نموده است که برای او در سفرهای بعدی جایگاه رزرو نمایند.

برند بلیت 28 میلیون دلاری بلو اوریجین همچنان درخواست نموده ناشناس باقی بماند و دلیل عدم حضور در این پرواز تاریخی را مسائل برنامه ریزی نشده اسم نموده است.

چیزی که برای رسانه ها اهمیت دارد و مقداری این داستان را مبهم و رازآلود نموده است؛ چه کار یا برنامه ای می توانسته مهم تر از پرواز به فضا روی جایگاه کنار دست جف بزوس، بنیان گذار شرکت آمازون و بلو اوریجین باشد؟ یا اینکه چه کاری ارزشمندتر از 28 میلیون دلار آب می خورد؟

بعضی رسانه ها به تمسخر می گویند شاید یک نوبت دندان پزشکی داشته یا اینکه یک قرار مهم دارد که اصلا نباید لغو گردد.

حالا، این اتفاق تاریخی موجب رقم خوردن یک جایگزینی تاریخی دیگر شده است و شرکت بلو اوریجین تصمیم گرفته یک جوان 18 ساله را با جف بزوس به سفر فضایی بفرستد. الیور دیمن، دانشجوی فیزیک 18 ساله، جوان ترین فرد در تاریخ است که می خواهد به فضا سفر کند. هنوز تعیین نشده دیمن برای این سفر چقدر هزینه پرداخت نموده است ولی قطعا نباید هزینه پایینی باشد.

در دیمن مدیرعامل یک صندوق سرمایه گذاری است. رسانه ها برآورد می نمایند هزینه پرداخت شده از سوی دیمن کمتر از 28 میلیون دلار است ولی آن قدر هم پایین نیست که صدها میلیاردر این فرصت را از دست بدهند.

مسابقه فضایی میلیاردرهای زمین

اولین سفر فضایی بلو اوریجین به همراه مسافر انسانی برای روز 20 جولای برنامه ریزی شده است. در این سفر که با موشک نیو شپرد خواهد بود؛ حدود 12 دقیقه طول می کشد و مسافران به مدت 3 دقیقه بی وزنی در ورای مدار زمین را تجربه و از چشم انداز های فوق العاده بالای سیاره زمین لذت خواهند برد و سپس به زمین بازگردانده می شوند.

در رقابت و مسابقه سفر فضایی که میان میلیاردرهای جهان شکل گرفته است؛ هفته گذشته شرکت فضایی ویرجین گلکتیک آقای میلیاردر بریتانیایی ریچارد برانسون را به سفر بر فراز کره زمین برد. سفر ویرجین گلکتیک فقط به لبه فضا، یعنی خط کارمان و ارتفاع 62 مایلی بود ولی پرواز بلو اوریجین واقعا به فضا خواهد رفت و از این منظر یک سفر به فضای تاریخی و ماندگار از نظر فنی است.

میلیاردر بعدی که بلیت سفر به فضا رزرو نموده است؛ ایلان ماسک، بنیان گذار خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس است. او هم می خواهد اولین سفر فضایی اش را با موشک و شرکت متبوعش انجام دهد. در این مسابقه فضایی، هر سه میلیاردر دوست دارند شرکت هایشان پروازهای منظمی به فضا داشته و مسافران فضا را مرتبا از زمین به فضا منتقل و برگردانند.

در نهایت، به نظر می رسد در یک دهه آینده شاهد سفرهای لاکچری گران قیمت به آن سوی مدار زمین خواهیم بود. سفرهایی که ویژه میلیاردرها و میلیونرهای روی زمین است و در آغاز به یک دور باطل مسابقه فضایی تبدیل می گردد؛ در حالی که روی زمین شاهد نابرابری های بیشتری هستیم.

teroll.ir: مجله سرگرمی و تفریحی | مجله سفر، گردشگری و مسافرتی

huseynvahedi.ir: وبلاگ واحدی | من یک جهانگرد هستم

studiomerina.ir: استدیو مرینا، مجله خبری صنایع هنری، گردشگری، ورزشی و عملی

منبع: یک پزشک
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 152016

به "رمزگشایی از شخصی که بلیت 28 میلیون دلاری پرواز به فضا با جف بزوس را خرید و بعد خیلی راحت گفت: سرم شلوغ است و به پرواز نمی رسم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزگشایی از شخصی که بلیت 28 میلیون دلاری پرواز به فضا با جف بزوس را خرید و بعد خیلی راحت گفت: سرم شلوغ است و به پرواز نمی رسم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید