چطور دوربین های 64 مگاپیکسلی به موبایل ها آمدند؟

به گزارش مجله سرگرمی، در گذشته شاهد پرچمدارانی با دوربین های 64 و 48 مگاپیکسلی و وضوحی خیره کننده و کیفیت عالی عکسبرداری در نور کم بودیم.

چطور دوربین های 64 مگاپیکسلی به موبایل ها آمدند؟

برای مطالعه بیشتر با مهسان بلاگ: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

سامسونگ با رونمایی از ISOCELL Bright GW1 که اولین حسگر دوربین 64 مگاپیکسلی گوشی های هوشمند در دنیا گوی سبقت را از سونی ربوده بود.

این تراشه در حالی که وضوح بیشتری از حسگر 48 مگاپیکسلی سامسونگ موسوم به Isocell Bright GM2 ارائه می داد از همان پیکسل های 0.8 میکرومتری استفاده می کرد. این بدان معنی است که از لحاظ فیزیکی بزرگ تر بود و توانایی جمع آوری نور بیشتری داشت.

حسگر Bright GW1 در استفاده عادی به عنوان یک حسگر 16 مگاپیکسلی با ترکیب چهار پیکسل در یکی عمل می نماید، همانطور که حسگرهای 48 مگاپیکسلی فعلی سامسونگ و سونی 4 پیکسل را برای ایجاد یک حسگر 12 مگاپیکسلی مؤثر ترکیب می نمایند. با انجام این کار، پیکسل مؤثر چهار برابر شده و به شما این امکان را می دهد که عکس های واضحی در نور کم بگیرید.

با این حال GW1 همچنین به گوشی های هوشمند اجازه می داد همه حسگرها را بکار گیرند و به شما یک تصویر کامل 64 مگاپیکسلی در شرایط نور مناسب ارائه دهد. در حالی که سنسور IMX586 48 مگاپیکسلی سونی این قابلیت را دارد، فناوری حسگر 48 مگاپیکسلی سامسونگ فاقد آن است. بنابراین سامسونگ حسگر 48 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GM2 را نیز ساخته است تا گوشی های هوشمند خود را با این قابلیت عرضه کند.

در هر صورت در حال حاضر تا زمانی که سونی تراشه 64 مگاپیکسلی خود را معرفی نکند، سامسونگ حرف اول را در این زمینه می زند.

سامسونگ اعلام نمود که این حسگرها را در نیمه دوم سال 2019 به فراوری انبوه خواهد رساند.

در حالی که این شرکت احتمالاً حسگرهای خود را به سایر فراوری نمایندگان موبایل نیز خواهد فروخت، اما به احتمال قریب به یقین اولین گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی، گلکسی نوت 10 خواهد بود که در ماه اوت یا سپتامبر عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1402 بروزرسانی: 19 اسفند 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22978

به "چطور دوربین های 64 مگاپیکسلی به موبایل ها آمدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور دوربین های 64 مگاپیکسلی به موبایل ها آمدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید